Naarmate het WK 2022 in Qatar dichterbij komt, stijgt de waarde van fan token-crypto’s die zijn gekoppeld aan nationale voetbalteams. Het WK voetbal begint op 21 november, met 32 nationale teams die in 64 wedstrijden strijden wie de winnaar wordt.
De Argentijnse voetbalbond Fan Token (ARG), AC Milan Fan Token (ACM), Portugal National Team Fan Token (POR), Manchester City Fan Token (CITY) en Santos FC Fan Token (SANTOS) zijn met meer dan 24% gestegen, respectievelijk 2%, 24%, 3,4% en 3,2% over de afgelopen twee weken. Sinds de Socios.com-app in Italië in het derde kwartaal van 2022 toestemming heeft gekregen van de regelgevende instanties, zijn fantokens, die houders specifieke privileges geven als supporters van voetbalteams of andere vormen van sportteams, in opkomst en in opkomst. Door fantokens te kopen, kunnen sportfans hun steun voor hun teams tonen en inspraak hebben in hoe die teams hun geld uitgeven. Met de introductie van een fantoken hebben de Braziliaanse en Spaanse nationale voetbalteams een nieuwe stap gezet op het gebied van Web3-technologie.
De huidige prijs van Portugal National Team Fan Token is $ 4,69, met een 24-uurs handelsvolume van $ 6 miljoen. In de afgelopen 24 uur is het Portugal National Team Fan Token met meer dan 8% gestegen en met meer dan 22% in de afgelopen zeven dagen. CoinMarketCap staat nu op #654, met een live marktkapitalisatie van $14 miljoen. Het heeft een totale circulatievoorraad van 3.180.799 POR-munten.
De Argentijnse voetbalbond Fan Token (ARG) is een van de best presterende fantokens, met een wekelijkse winst van meer dan 8% tegen $ 6,27 per token. Met een 24-uurs handelsvolume van $4 miljoen, rangschikt CoinMarketCap het op #543. Er zijn 3.746.912 ARG-munten in omloop, met een maximale voorraad van 20.000.000 ARG-munten. De Fan-tokens vertegenwoordigen een nieuwe activaklasse voor beleggers die op zoek zijn naar goede korte termijn rendementen.
De voetbalfantokens, die worden uitgegeven op blockchain-gebaseerde fanbeloningsplatforms Socios en Bitci, vertegenwoordigen geen eigendom van de nationale teams. Met de munten kunnen houders echter bijdragen aan merchandising, deelnemen aan exclusieve meet-and-greet-evenementen en loyaliteitsbeloningen verdienen.